Základní ustanovení

1. Od všech členů naší komunity se očekává, že budou veškeré pravidla dodržovat a automaticky souhlasí, že s nimi byli seznámeni.
2. V případě, že hráč úmyslně kazí herní zážitek ostatních, může být takový hráč potrestán.
3. Rozhodnutí členů týmu Street Life je konečné a musí se respektovat, je možné jej ale slušně prodiskutovat.
4. Jakékoliv využívání bugu, chyb či evidentně špatně nastavených částí hry je zakázáno a trestáno.
5. Pro hraní je nutné používat alespoň průměrný a především funkční mikrofon.
6. Bany a veškeré tresty nelze nijak obcházet, důsledkem je permanentní ban.
7. Hráč je povinen uposlechnout výzvy týmu k dostavení se do čekárny na discordu.
8. Bez předešlého schválení týmu je nemožné využívat jiné než herní mechaniky pro IC komunikaci.
9. Hráč je povinen mít na discordu stejný nickname jako na steamu, bez speciálních znaků a fontů.
10. Jako kažení hry se považuje i zvýhodnění se vůči ostatním hráčům, například pomocí cheatů, exploitů, či jiných herních mechanik. Cheaty, PvP balíčky (úpravy textur, ...) jsou zakázány.

Roleplay pravidla a základní pojmy

Roleplay Při prvním připojení hráč vytváří postavu, která je jeho herní identitou. Po celou dobu hry jste herci, kteří ze své role nevybočují a chovají se tak realisticky.
Je důležité myslet jako ona, mluvit za ni a reagovat přirozeně na herní situace. Celý děj se odehrává ve státě San Andreas, USA.
Hlavní myšlenkou je vytvořit dlouhodobý příběh, který se vyvíjí každý den, od narození postavy, až do její smrti.
Lore (Příběh) Lore je příběh, příběh Vaší postavy, frakce případně státu SA. Lore určuje minulost, motivace a charakter postavy nebo jiného celku.
Slouží jako základ pro vaše rozhodování a chování v rámci roleplaye. Musí být uvěřitelný, konzistentní a v souladu s pravidly serveru.
Vytvoření postavy 1. Vytvořená postava musí být vždy v souladu s pravidly serveru. viz. Roleplay, FailRP, IC/OOC
2. Postava může mít príběh, který začínal nebo se odehrával v San Andreas a pokračovat v něm, výjimkou je majetek, který se od příběhu nijak odvíjet nebude.
    Příklad: Po vytvoření postavy nemůžete vyžadovat určitý majetek, protože ho postava získala v rámci jejího příběhu/lore.
3. Po vytvoření postavy je nutné ji hrát a nechat její příběh vyvíjet, není možné ji mazat a vytvářet novou bez důvodu.
4. Nelze přenášet známosti či vědomosti z jedné postavy na druhou. Ideální případ je, že se nová postava vůbec o předchozí postavě nedozví.
5. Nelogické obohacení postavy, například darem od postavy, s kterou předem nemáte interakci, je zakázáno.
    Příklad: Po vytvoření postavy ti kamarád z discordu daruje zbraně a peníze.
Fail RP = všeobecné porušení pravidel, či principu roleplaye
1. Nelze hrát za postavu jiného pohlaví.
2. Nelze hrát za reálnou kopii filmové/reálné postavy (Patrick Jane, Leonardo DiCaprio)
3. Nereálná simulace USA (pouštění CZ/SK hudby přes carrradio, konverzace o českých reáliích…) je zakázána.
IC (In character), OOC (Out of character) Veškeré dění v rámci Vaší postavy je IC.
Veškeré dění mimo příběh Vaší psotavy je OOC.
1. Je zakázáno míchat či zneužívat výše uvedené informace mezi sebou. V takovém případě se jedná o FailRP.
2. Je zakázáno mezi charaktery míchat majetek jak hmotný tak nehmotný. Charaktery mezi sebou nesmějí nijak souviset.
Příkaz /me 1. Tento příkaz popisuje interakci, kterou mechanikou GTA nelze provést.
2. Tímto příkazem nelze ovlivnit mechaniky hry.
Příklad:
/me dívá se pod sedačku na místě spolujezdce
Příkaz /do 1. Tento příkaz popisuje prostředí, v kterém se interakce odehrává.
2. V rámci tohoto příkazu je zakázáno lhát a navádět k určité odpovědi.
3. Tímto příkazem nelze ovlivnit mechaniky hry.
Příklad:
Hráč 1: /do jaký je stav pacienta?
Hráč 2: /do pacient je stabilizovaný
Příkaz /try 1. Příkaz náhodně vygeneruje odpověď ano/ne.
2. Tento příkaz se používá pro situace, kde se dá rozvinout RP a nezvýhodní se tak jedna strana/hráč.
Příklad, autonehoda kde řidič zůstává při vědomí:
Hráč 1 (řidič vozidla): /me zkouší otevřít dveře auta
Hráč 1 (řidič vozidla): /do jdou dveře otevřít?
Hráč 1 (řidič vozidla): /try
PowerGaming = Provádění nereálných úkonů
1. Neodpovídající reakce na vzniklé zranění
2. Nereálná simulace jízdy a chování vozidla
3. Nereálná simulace strachu vůči zbrani, zvířatům, policistům, vězení, ztráty práce či majetku
4. Opakované skákání za účelem rychlejšího přesunu či vyhnutí se střelbě
5. Poznání postavy dle hlasu hráče, nejde-li o delší interakci s danou postavou
6. Platí přísný zákaz zneužívat animace ve vozidle, pro skrytí se při řízení či střílení z vozidla.
RDM (Random deathmatch) = Nesmyslné napadení, sražení či usmrcení herní postavy
Passive Roleplay 1. Hráč je povinen vnímat okolní svět, jako kdyby stále byli v jeho přítomnosti hráči nebo NPC.
2. Je nutno brát ohled na přítomnost obyvatel na místech, kde je to běžné.
3. Je zakázáno, jakkoliv RPit pasivní rukojmí, nejde-li o přítomné fyzické NPC.
Combat Log 1. Je zakázáno opustit server při právě probíhající RP interakci.
2. V případě pádu hry se prosím neprodleně připojte zpět a informujte členy v chatu na discordu. (Kluci u mola, padla mi hra, pojím se zpět)
3. V případě, že potřebujete během delší interakce nutně odejít, domluvte se s účastníky na pokračování RP. (Např. RP po zadržení policií)
GrossRP 1. Jedná se o druh roleplaye, při kterém dochází převážně k nechutným věcem.
2. Pro zahájení takového RP je nutné dotázat se všech zůčastněných v LOOC (local ooc chat), zda s GrossRP souhlasí.
3. Při odvolání souhlasu některého z účastníků akce se takové RP musí pozastavit.
Příklad:
znásilnění, sexuální obtěžování,
mučení, podrobné násilí (bez omezujících trvalých následků),
kanibalismus
Character Kill = Smrt/Smazání postavy nenávratně
1. Je zakázáno navazovat na předešlé RP vaší staré postavy (příbuzný, známy z dětství apod.).
2. Je zakázáno jakýmkoli způsobem si přenášet majetek z jedné postavy na druhou.
3. Po CK se nelze vrátit ke stejné frakci po dobu 30 dnů.
4. O CK si každý hráč rozhoduje sám, avšak musí mít padný důvod.
5. V případě udělení osobě je nutný jeho souhlas, případně schválení v ticketu.


Gangy a Nelegální frakce

Základní GANG pravidla 1. Každý člen gangu se musí držet loru/příběhu a používat tak vozidla, která jsou odpovídající gang rp. 2. Je zakázáno být oblečen od hlavy k patě v barvě svého gangu. 3. Sprejování zvyšuje reputaci Vašeho gangu, zdržovat se na nepřátelském území ale není možné. viz. Passive RP
Přidání se do gangu 1. Je na Vás, zda přijdete s logickým příběhem postavy, který již členem je, nebo se do gangu přidáte nově, bude-li takové přidání dávat smysl.
2. Před vytvořením postavy si hráč musí zjistit typické rysy daného gangu a vytvořit tak svou postavu, chovat se tak. Nápomocná může být sekce pro Gangy na discordu.
Kontrola nad gangy Kontrolu/vedení gangu může získat jakýkoliv hráč tak, že si ho vyberou členové gangu = získá si jejich respekt a důvěru. O "frakci" gangů se tedy nežádá!
1. Případné spory v rámci gangu se musí řešit v rámci RP, nikoliv OOC.
Povolené gangy/organizace 1. Veškeré organizace na serveru jsou v rámci příběhu GTA.
2. Je možné hrát i za jiné gangy, pokud ale nejsou v seznamu níže, nejdříve avšak musí být zažádáno o jejich přidání do hry.
Schválené afroamerické gangy jsou Families, Ballas.
Schválené hispánské gangy jsou Vagos, Aztecas.
Schválené asijské gangy jsou Triads.
Schválené motorkářské gangy jsou Lost MC, Angels of Death.
Konflikty 1. Nelze provádět walk-up, drive-by ani pull-up bez pádného důvodu, nelze opakovat vícekrát ze stejného důvodu.
2. Případný backfire (opětování palby) je možný až ve chvíli, kdy se dostane osoba za krytí, nebo pokud uteče mimo oblast střelby.
3. Odplata (revenge) může být provedena nejdříve za 2 hodiny reálného času. Naše doporučení je ale nechat revenge na následující dny a neuspěchat ji.
4. Je zakázáno okrádat, jedině byste si byli jisti, že někdo z nepřátel má u sebe zdravotní pomůcky, které mohou v danou chvíli pomoci někomu od Vás.
Street Fight
Rozdělení
1. Hromadný street fight, nepřátelské gangy se sejdou v ulici a hromadně se pomlátí.
2. Street fight jednotlivců, gangy se setkají, připraví pomyslný ring a jednotlivci se pak férově poperou.
Walk-up 1. Walk-up je eskalace konfliktu mezi gangy, která probíhá tak, že jedna strana pěšky dojde za druhou, předá message (zprávu, důvod) a buďto pěstmi nebo ručními zbraněmi napadnou nepřátelský gang.
2. Nepřátelské území po walk-up musíte co nejdříve opustit.
Pull-up 1. Pull-up je eskalace konfliktu mezi gangy, která probíhá tak, že jedna strana se libovolným prostředkem dostane za druhou, předá message (zprávu, důvod) a libovolnou zbraní napadnou nepřátelský gang.
2. Nepřátelské území po pull-up musíte ihned opustit.
Drive-by 1. Drive-by je eskalace konfliktu mezi gangy, která probíhá tak, že jedna strana ve vozidle přijede za druhou, předá message (zprávu, důvod napadení) a začnou střílet na nepřátelský gang.
2. Nepřátelské území po drive-by musíte ihned opustit.